Saturday, May 21, 2011

un samedi en france: who are you/do you speak...

Bonjour!  Comment allez-vous? {hello!  how are you?} Let's begin, shall we:D  (i didn't know how to say that in french, so i just wrote in english....... moving on ^o^ )

Excuse me, do you speak English? :  Excusez-moi, vous parlez anglais? (excuze-ay-mwa, voo parlay onglay)
{vous parlez: you are?}

Um, no, I'm sorry, I don't understand English. :  Heu, non, desolee, je ne comprends pas l'anglais. (uh, nohn, day-zo-lay, zjey, nu, comp-rand, pa, onglay) {ne....pa: i don't}

But I speak French! :  Mais jes francais! (majz, zjey, frawn-say)

I speak a little French:  Je parle un peu francais.  (zjey, parl, un, pu, frawn-say) {un peu: a little}

I speak French very well:  Je parle tres bien francais.  (zjey, parl, tray, biun, frawn-say) {tres bien: very well/good)

I am: Je suis (zjey, swee)

Are you American? :  Vous etes Americain? (voo,zeyt,amereecahn)

No, I'm American:  Non, je suis Americain. (nohn, zjey suis, amereecahn)

Are you Japanese? :  Vous etes Japonais? (voo, zeyt, japonay)

I'm not Japanese, I'm French! :  Je ne suis pa Japonais, je suis Francais! (zjey, new swee, pa, japonay, zjey swee frawnsay)

She: Elle (ell)

No, she's not French, she's Portuguese! :  Non, elle n'est pas Francaise, elle est Portugaise!
(nohn, ell, nay, pa, frawnsayz, elle, ay, portugaze)

*Allie*

1 comment:

ashley said...

Ah! C'est bon! J'ai le classe de francais pour ma premier class... mais je ne pense pas bein dans les matins... Bon journee, n'est pas? =P A demain!